.. näin kysyi Mies eräänä päivänä jokin aika sitten, kun oli illan töissä tekemässä muka jotain esitettä. Soitti muutama tunti aiemmin, että tekee sen valmiiksi.. vain pari kuvaa pitää etsiä… tekee mahdollisimman nopeasti. Muutama tunti tällä kertaa ja merkit, jotka ovat ennen kertoneet pettämisestä. Mieheen en todellakaan katsonut, kun kotiin tuli. En halunnut nähdä, en todellakaan halunnut nähdä. Mies oli kyllä rento, ei ollenkaan sellainen kuin normaalisti noiden pettämisten tai muiden touhujensa jälkeen. Mutta viime viikkoina olen muutenkin ajatellut, että hän on oppinut valehtelemaan ja peittämään käytöksensä.

Tässä on niin monta juttua, joihin en voi uskoa. Mies, seksiaddikteista yksi pahimmasta päästä, on sanonut olevansa todella seksuaalinen ja ”monipuolisen” seksin haluava, aina. Ei kuitenkaan ole aiemmissa suhteissaan saanut tarpeeksi eikä saanut sellaista seksiä, jota olisi halunnut. Mun kanssa on saanut. Näin on siis kertonut alusta asti. Sitten tuli tuo addiktius ja todellakin seksiä oli usein ilmassa. Niiden ihanien nettipanojen kanssa ei erektio-ongelmaa ollut. Laukesi heidän kanssaan usein. Meilläkin oli joskus seksiä, alussa viikonloppuisin todella paljon. Hyvää seksiä. Välillä enemmänkin ja mahtavaa seksiä, mutta ajan kuluessa erittäin harvoin sitä. Ollaan kokeiltu lähes kaikkea mitä ollaan haluttu seksin saralla. Sitten 9kk sitten, kun sain Miehen vihdoin kiinni pettämisestään, josta on valehdellut ja jonka on kieltänyt lähemmäs 10 vuotta. Tuon kiinni jäämisen jälkeen meillä on seksiä ollut keskimäärin kerran viikossa, useimpina viikkoina ei ollenkaan. Miehellä ei seiso ilman lääkkeitä, vaikka väittää ettei petä enää millään muotoa, ei valehtele, ei selittele eikä etenkään salaile mitään. No, mulla on erittäin hyvät syyt uskoa, ettei puhu totta. Mies ei läheskään aina laukea heti. Joskus kyllä ja silloin muutenkin uskon, ettei ole lauennut hetkeen. Kerran Mies laukesi melkein heti ja silloin sanoi, ettei ole lauennut pitkään aikaan. Jos ei pettäisi, jos ei salaisi asioita jne olen varma, että meillä olisi seksiä enemmän ja Miehellä ei noita ongelmiaan olisi. Jos siis haluaisi mua. Jos ei viikkoon ole seksiä missään muodossa, luulisi silloin esim. laukeavan helposti. Tai sitten on todellakin niin kuin vuosia yritin sanoa, että mä olen vienyt Mieheltä seksihalut kokonaan. Siihen peilaten, en ymmärrä miksi haluaa olla mun kanssa. Nythän pettämisensä on ilmassa koko ajan, tiedämme sen julkisesti molemmat ja minä elän sen varjossa. Enää ei tarvitsisi esittää. Kulissitkaan tuskin ovat kovin pystyssä ulos päin, kaikkihan sen huomaa monestakin asiasta, että kulissien sisällä ei hyvin voida.

Aikas helppohan tuo olisi selvittää, onko uuttaa sähköpostia luotu ja mistä seuranhakupaikoista tällä kertaa seuraa haetaan, missä chatissa jutellaan. Vai onko ne ne livetapaamiset ja exät ja muut nyt, mitä pitäis selvittää. Mutta mä en jaksa, mä en halua, mä en jaksa. Jossain määrin mua ei edes kiinnosta. Mä olen täysin luovuttanut tämän.

Se on totta, että Miehellä ei ole enää iltatöitä eikä varsinkaan yötöitä niin kuin oli vielä vuosi sitten. Nythän tuo syyllistääkin mua siitä ettei uskalla jäädä myöhempään töihin ”taas mä joudun jättää *työntekijän* yksin töihin niin kuin aina, siellä se myöhään tekee yksin ja on kiukkuinen ja stressaantunut ja mulla huono omatunto, kun toinen raataa”. Voivoi, voi kun mä oisin joskus kuullut samaan itseeni peilaten, eli että Miehellä olisi ollut huono omatunto mun takia ja ois sen takia jättänyt jonkun runkkauksen tekemättä. Tuossa onkin asia, mistä me ei päästä ikinä (vaikka siis puhuttaiskin asioista) yli, eli töissä oleminen. Mulle työpaikkansa tulee olemaan aina se paniikkituntemuksen nostava, pettämisen tyysija. Koska suurinosa valheista ja nettipanoistaan on tehty siellä, miksi mä uskoisin, että enää ei ole niin. Jos joku maailman ihme tapahtuisi ja Mies muuttuisikin normaaliksi mieheksi, en mä voisi uskoa sittenkään, että töissä tehdään vaan töitä. Niin monta vuotta mulle on huudettu, mua on ravisteltu, mua on haukuttu, mua on syytelty siitä, että en usko Miehen tekevän töissä vain töitä. En voi uskoa, en edes yritä. Että vastaus Mieheen kysymykseen, enkä usko että töissä voi tehdä vain töitä, on: en usko. Miehen kohdalla en voi uskoa, sillä se työpaikka on konkreettisesti pahuuden tyysija.