Seuraava pätkä on kopioitu. Niin hyvin kirjoitettu, lyhyesti ja ytimekkäästi. Jutussa on kysymys-vastaus periaatteella aiheita, mikä on pettämistä, mikä ei.

"Keskusteluhuoneet ja cyberseksi. Vierailet keskusteluhuoneissa ja erilaisissa kamerachateissa, joissa tapaat tuntemattomia naisia ja jopa harrastat cyberseksiä heidän kanssaan. Mitään fyysistä kosketusta ei kuitenkaan tapahdu. Petätkö?

Kyllä. Oletamme tässä tapauksessa, että puuhastelet salaa naisesi selän takana. Oletamme myös, että salaat asian, koska tiedät hänen raivostuvan saadessaan tietää touhuistasi. Lisäksi poistut noina lyhyinä hetkinä parisuhteesta seksin tai seuran perässä. Fyysisen kosketuksen puuttuminen ei muuta asian tolaa mihinkään. "


Totta! Aikoinaan tästä puhuimme Miehen kanssa. Hänen mielestään nettiseksi ei ollut pettämistä. Sitten Mies sairastui, sai kovia kipukohtauksiaja oli pitkiä aikoja sairaalassakin. Silloin nettiseksi, chattailu, netti ylipäätään seksin merkeissä olikin pettämistä. Rivien välistä ja vähän riveiltäkin luin, että se on pettämistä minulle, ei hänelle. Ei pelkoa, mua ei kiinnostanut enää chattailut. Kopioidussa pätkässä tuo, että poistuu parisuhteesta seksin ja seuran perässä, se on se iso juttu. Niin meilläkin. Kaikki ne nettiseksit on olleet suoraan pois meidän suhteelta ja suoraan pois minulta.

Kiihottuminenhan tuossa on yksi pointti. Nettiseksissä sä kiihotut siitä toisesta ihmisestä, siitä mitä hän sinulle sanoo tai kirjoittaa, siitä millaisen mielikuvan sä muodostat toisesta, siitä mitä sä haluat sen toisen kanssa tehdä. Jos tilanne etenee ja menee pitemmälle, sä haluat siirtää ne kirjoittelut live-elämään, oikeasti tapahtuvaksi. Tätä teki Mies. Eli haaveillen siitä, miten saa tavata näitä nettikumppaneitaan, varsinkin yhtä. Kirjoittaa, miten ei malta odottaa, että saa koskea, silittää, suudella, naida. Jossain vaiheessa Mies yritti sanoa, että ne on pelkkiä sanoja. Ei ne ole pelkkiä sanoja! Jos Miehen ajatellessa yhden nettikumppaninsa suihinottoa, miltä se tuntuu ja miten se tulee olemaan parasta maailmassa, alkaa seisomaan, ei ne ole enää pelkkiä sanoja. Ne on elämää muuttavia sanoja.

Meillä on Miehen kanssa olltu keskenäänkin paljon, erittäin paljon nettiseksiä. Kun asuimme erillään, välillämme oli satoja kilometrejä. Seksin merkeissä on siis tullut tutuksi netti, chatti, mese, kamera, puhelin. Kaikkia on käytetty. Minä sen aikanaan lopetin, alkoi olla liian hermoja raastavaa, paniikin omaista. Homma meni Miehen puolelta siihen, että enää siinäkään ei riittänyt pelkästään minä vaan piti saada enemmän :( Yhtäaikaa, kun me juttelimme, katsoimme kuvia videoita, hän kirjoittelikin toisten naisten ja miesten kanssa. Yrittihän se tehdä sitä salaa, tietenkin!, mutta näinhän mä mitä se siellä ruudun toisella puolella touhusi. Mua on kyllä pidetty todella tyhmänä. Jos asiasta mainitsi edes puolikkaan sanan verran, olin vainoharhainen.

Kyllä mä tyhmä olen ollutkin, tunnustan ja tiedän sen. Mikä mua piti Miehessä kiinni, vaikka tiesin jo silloin pettäneen mua? Diagnysoin itselleni läheisriippuvaisuuden. En tiedä oliko se sitä, mutta kerta toisensa jälkeen menin Miehen luoksen, olin onnellinen, lähdin pois, olin surullinen, epätoivoinen, loppuunajettu. Monet kerrat olen yrittänyt lopettaa suhteemme, mutta en ole siinä onnistunut. Olisipa sioloin ollut voimia siihen. Nyt olisin ehkä terve, eläisin ainakin normaalia elämää. Minulla oli tallella itseluottamus, itsetuntemus, minuus, luottamus. Nyt noita mitään ei enää ole.

Sanonta, että miehet tarvitsevat ja haluavat seksiä enemmän kuin naiset, ei pidä minusta paikkaansa ollenkaan. Itse ainakin haluan ja tarvisten todella paljon mutta tiedän monia muitakin naisia, joilla on halluja enemmän kuin miehillään. Oma Mieheni ikävä kyllä haluaa enemmän nettiseksiä kuin normaalia. Musta se on surullista. Etenkin, kun Mies sanoo, ettei ole suhteissa ennen minua saanut seksiä niin paljon kuin olisis halunnut eikä ole saanut kokeilla uusia juttuja jne. Jos Mies olisi mun ensimmäinen seksikumppani, olisin varmaan menettänyt kaikki haluni ajatellessani, että mä en osaa mitään. Olen mä sitäkin miettinyt ja pohtinut, että onko syy Miehen nettiseksiin se, että mä en osaa tehdä sängyssä mitään. Pitkään uskoin siihen mutta sitten ymmärsin, että ei, ei se voi ainakaan kokonaan olla niin. On Mieskin joskus ollut tyytyväinen mun toimintaan. Onneksi on ollut muitakin miehiä sängyssä, on vertailupohjaa. Jossain vaiheessa sitten vain nettiseksi muiden kanssa sai Miehestä yliotteen. Vähän niinkuin todellisuudentaju katosi, mun mielestä. Miksi niin kävi?? En varmaan koskaan saa tietää sitä. Tilaisuus teki varkaan ja muut samanlaiset sanonnnat ei nyt auta.

Vastaus otsikkoon: on, nettiseksi on pettämistä. Olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että se on pahempaa pettämistä kuin livenä pettäminen.